BILINGUAL PHYSICAL EDUCATION
Contents for the fourth year
Contents for the fourth year
FIRST TERM
T.O. Cooperative games
SECOND TERM
T.5. Diet and nutrition
T.6. Acrosport
T.7. Volleyball
T.7. Volleyball
THIRD TERM
T.7. Paddle sports: badminton
T.9. Physical activities in nature; camping and hiking (long routes)
T.10. Form plays: jumping rope and juggling (IV)
1ST TERM
NOTES
RUN FOR YOUR HEALTH
Click on the link below and make the proyet in group of four persons. Make sure you answer what the webquest ask. Use the links and the notes of the subject.
webquest physical education
FIRST AID
First steps for a first aid emergency (the 3 C's)
1. Check
a. The scene: Is it safe for you to approach? Also see how many victims there are and look for bystanders who can assist.
b. The victim: Is the victim conscious? If "Yes," obtain consent from victim before giving care. If consent is not given, still call 9-1-1, but do not provide care. When a victim is unconscious or unable to give consent, consent is implied.
2. Call 9-1-1 for assistance.
3. Care for life-threatening conditions until the first responder(s) arrive. ABC
- Airway - is the victim's airway open?
- Breathing - look, listen, and feel for breathing.
- Circulation - check for signs of circulation.
Steps for the basis first aid
2º TERM
VOLLEYBALL notes
Volleyball webquest
Download the volleyball notes and study them for the exam.
If you have any doubts ask to your PE teacher.
ASPECTOS TÉCNICOS (5 puntos)
1.- Uso: Usa adecuadamente cada
gesto técnico en función de las exigencias del juego
2.- Saque: dirige el saque
adecuadamente hace el campo contrario
3.- Colocación: utiliza
principalmente el toque de dedos para colocar la pelota hacia algún
compañero que se disponga a rematar
4.- Recepción: utiliza
principalmente el toque de antebrazos para recepcionar el saque del
equipo contrario, dirigiendo el balón hacia algún compañero.
5.- Remate: utiliza una mano
para pasar el balón al otro lado después de que su equipo haya
formado una jugada de ataque
ASPECTOS TÁCTICOS (5 puntos)
6.- Atención: el alumno ha
trabajo y prestado suficiente atención en clase para mejorar su
nivel de partida.
7.- Colocación: se coloca
adecuadamente en la zona que le corresponde, respeta las rotaciones y
ocupa los espacios de mayor riesgo para su equipo
8.- Desplazamiento: se desplaza
para colocar su cuerpo en la posición más idónea para ejecutar el
gesto técnico
9.- Continuidad: favorece la
continuidad del juego independientemente del gesto técnico utilizado
10.- Reglas: conoce
perfectamente y juega en función de las reglas básicas del voleibol
CRITERIOS DE CALIFICACIÓN
MM: Muy Mal. 0 puntos
M: Mal. 0,25 puntos
R: Regular. 0,5 puntos
B: Bien. 0,75 puntos
MB: Muy Bien. 1 punto
ACROSPORT
Download the acrosport notes and study them for the exam.
If you have any doubts ask to your PE teacher
3º TERM