4th grade

BILINGUAL PHYSICAL EDUCATION
Contents for the fourth year

FIRST TERM

T.O. Cooperative games
T.1. Warm-up: the locomotor system (II)
T.2. Physical Fitness:  development methods (II) + principles of development
T.3. Evaluation of physical condition (II)
T.4. First Aid


SECOND TERM

T.5. Diet and nutrition
T.6. Acrosport
T.7. Volleyball

THIRD TERM

T.7. Paddle sports: badminton
T.9. Physical activities in nature; camping and hiking (long routes)
T.10. Form plays: jumping rope and juggling (IV)




1ST TERM
NOTES











PROJECTS


HEART RATE

Here you have the project about the heart rate. Click below and follw the instructions. Make sure you use the link of the web and the notes of the subject



PHYSICAL FITNESS ASSESSMENT

Down load the tests and the workshhet to check your Fitness







RUN FOR YOUR HEALTH

Click on the link below and make the proyet in group of four persons. Make sure you answer what the webquest ask. Use the links and the notes of the subject.

webquest physical education






FIRST AID

First steps for a first aid emergency (the 3 C's)

1. Check
a.       The scene: Is it safe for you to approach? Also see how many victims  there are and look for bystanders who can assist.
b.      The victim: Is the victim conscious? If "Yes," obtain consent from victim  before giving care. If consent is not given, still call 9-1-1, but do not provide care. When a victim is unconscious or unable to give consent, consent is implied.

2. Call 9-1-1 for assistance.

3. Care for life-threatening conditions until the first responder(s) arrive.  ABC
  • Airway - is the victim's airway open?
  • Breathing - look, listen, and feel for breathing.
  • Circulation - check for signs of circulation.



How to do basic First Aid


Steps for the basis first aid






2º TERM

VOLLEYBALL notes

Volleyball webquest


Download the volleyball notes and study them for the exam.
If you have any doubts ask  to your PE teacher.













VOLLEYBALL TEST



ASPECTOS TÉCNICOS (5 puntos)

1.- Uso: Usa adecuadamente cada gesto técnico en función de las exigencias del juego
2.- Saque: dirige el saque adecuadamente hace el campo contrario
3.- Colocación: utiliza principalmente el toque de dedos para colocar la pelota hacia algún compañero que se disponga a rematar
4.- Recepción: utiliza principalmente el toque de antebrazos para recepcionar el saque del equipo contrario, dirigiendo el balón hacia algún compañero.
5.- Remate: utiliza una mano para pasar el balón al otro lado después de que su equipo haya formado una jugada de ataque

ASPECTOS TÁCTICOS (5 puntos)

6.- Atención: el alumno ha trabajo y prestado suficiente atención en clase para mejorar su nivel de partida.
7.- Colocación: se coloca adecuadamente en la zona que le corresponde, respeta las rotaciones y ocupa los espacios de mayor riesgo para su equipo
8.- Desplazamiento: se desplaza para colocar su cuerpo en la posición más idónea para ejecutar el gesto técnico
9.- Continuidad: favorece la continuidad del juego independientemente del gesto técnico utilizado
10.- Reglas: conoce perfectamente y juega en función de las reglas básicas del voleibol


CRITERIOS DE CALIFICACIÓN

MM: Muy Mal. 0 puntos
M: Mal. 0,25 puntos
R: Regular. 0,5 puntos
B: Bien. 0,75 puntos
MB: Muy Bien. 1 punto


ACROSPORT



Download the acrosport notes and study them for the exam.
If you have any doubts ask  to your PE teacher




3º TERM

Orienteering notes